it´s all about money!

i morgon tar jag och sophia tåget till Göteborg, kanske lite shopping.. men allting kostar ju, liksom hela den här resan kostar 300 kronor, tur & retur. sen inträde mellan 60 - 70 :- sen åkband 350, allting blir ungefär 700 spänn eller mer. jag som vill shoppa, har ju inte dem affärerna där hemma som topshop och monki, fast monki landar ju i halmstad nånstans i augusti som tur är. :-) men nu är jag mest desperat efter topshop.. men dem är ändå oftast så dyra så man kan inte köpa så mycket där eller ja. jag kan inte, i´m not rich tyvärr. har ni tänkt på att dem som tjänar mest pengar är dem personer som gör ett onödigt jobb skådespelare och artist.. bara för nöjes skull. jag tycker fan att doktorer och veterinärer ska tjäna mer än någon som gör ett jobb som dem älskar. visst en läkare eller något annat smart, kan också älska sitt jobb. men det är också ett svårare jobb än att sjunga lite, det blir ju enkelt för dem. kan ju inte säga att spela in en film är lätt men varför ska dem ha så överdrivet mycket pengar? fast onödigt är det väl inte med filmer och musik men det är väl viktigare att kunna rädda människors och djurs liv.

man märker verkligen hur viktigt pengar är nu när man ska göra såna här roliga saker, det finns ett ordspråk som heter "pengar kan inte göra dig lycklig" eh.. jo en hel del, jag är lycklig när jag är på liseberg. då behöver man pengar, jag är också lycklig när jag shoppar. och att man inte kan köpa kärlek stämmer ju, men det är oftast större chans att någon som har ett hem får en pojk/flickvän än en som är hemlös och inte har några pengar. Jaja, inget mer snack om det nu.. man ska bara vara skitsmart i skolan så går det bra sen, världen är orättvis! :[
okej. hoppas det inte regnar massor i morgon, mamma sa det skulle regna i morgon.. får väl hoppas på att det inte regnar hela tiden.. kul och åka kållerado och flumeride då liksom. men vafan om det regnar, det är bara lite vatten. karusellerna är nog lika roliga ändå, förutom dem karuseller som ingår vatten då kanske haha. tror kameran hänger med till liseberg fast den är ganska tung och stor! kameran är en del av nöjet! ;-)

It´s all about money, babe! (nästan haha)
HUGS.  <3

Balder på Liseberg
BALDER, ÄLSKA! :D
Kanonen på Liseberg
.. och Kanonen :--D
NY! Hanghai på Liseberg
och.. den nya Hanghai, hoppas den är kul. ser så ut i allafall.
men nu får det räcka med bilder. kan ju inte lägga upp på allt jag ska åka haha ;)



All typ av reklam tas bort direkt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback